reklama

Zakończył się Wielki Finał MONIN CUP 2012 Polska.
2012-11-05


Zakończył się Wielki Finał MONIN CUP 2012 Polska.

W finale konkursu, który odbył się 22 października w Warszawskim klubie Capitol, wystartowało 25 barmanów z całej Polski wyłonionych podczas eliminacji. Barmani zmierzyli się ze sobą w dwóch kategoriach: bezalkoholowy "long drink" oraz "short drink" zawierający alkohol.

Finał konkursu obserwowali zaproszeni goście i miłośnicy marki Monin.

Każdy przyrządzony koktajl, otrzymywał od komisji degustacyjnej  punkty za smak, aromat, wygląd i ogólne wrażenie. W loży sędziowskiej zasiedli specjalnie zaproszeni goście. Barmani byli również oceniani od strony technicznej przez ekspertów ze Stowarzyszenia Polskich Barmanów.

Dodatkową atrakcją zawodów były warsztaty MONIN poświęcone światowym trendom i nowościom prowadzone przez specjalnych gości:

  • Stephane Moesle - Beverage Innovation Director, Francja

  • Roman Toroschin – Monin Brand Development Manager – Rosja

  • Inguss Reizenbergs – Monin Brand Ambassador - Łotwa

Zwycięzcą MONIN CUP 2012 został Arkadiusz Stefaniak, reprezentujący Warszawski cocktail bar "Pies Czy Suka". Jego kompozycje to w cocktail z syropem estragonowym który doskonale połączył się z nutami ziołowymi Ginu oraz Aperolu. Druga receptura to bez alkoholowy mariaż smaków orzeźwiających i gaszących pragnienie, w którym owoc passiflory łączy się z ziołową świeżością syropu bazyliowego.

Kolejne miejsca na podium zajęli - Jakub Omyła reprezentujący "Hotel w Wiśle" oraz Mateusz Szuchnik również reprezentujący cocktail bar "Pies Czy Suka".

Zwycięzca zawodów – Arkadiusz Stefaniak, będzie reprezentował nasz kraj w światowym finale Ultimate Monin Cup we Francji, który odbędzie się w grudniu 2012 roku w Paryżu.

Po konkursie wszyscy goście zostali zaproszeni na tort z okazji 100-lecia marki Monin oraz after party.

MONIN CUP to konkurs dla młodych profesjonalnych barmanów, którzy rywalizują w tworzeniu najlepszych receptur cocktaili przygotowanych na produktach Monin.

Wydarzenie to ma na celu promowanie marki Monin, która obecnie uznawana jest za numer jeden na świecie na rynku syropów klasy Premium, likierów, sosów aromatycznych oraz puree owocowych. To zasługa 100 letniego doświadczenia oraz bogatej oferty - ponad 150 smaków sprzedawanych w 150 krajach na świecie. Do produkcji wyrobów Monin wybierane są wyłącznie wyselekcjonowane, najlepsze owoce, kwiaty, zioła  , przyprawy i orzechy.

Organizatorem konkursu jest wyłączny dystrybutor marki MONIN w Polsce – SCM Sp. z o.o.